A Snow and ski forum. SkiBanter

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Traslation Swedish/English (regarding Per Elofsson)

Old September 25th 03, 02:41 PM
PF

Default Traslation Swedish/English (regarding Per Elofsson)

Can anyone help me in translating this?
Many thanks.

Per Elofsson valde att avstå lägret i Ramsau.
Men nu blir han med till Le Diablerets.
Hejsan Per Elofsson hur står det till?
- Jo tack bara bra !
Du vann ett VM guld i vintras mot alla odds. Hur kändes det så här i
efterhand?
- Givetvis som en jätte bonus på ett annars så problemfyllt år.
Du kan kanske få ett OS brons om Johan Muhlegg fråntas sina medaljer. Hur
skulle det kännas. Skulle det vara något plåster på såren från Soldier
Hollow?
- Just medaljen i sig skulle inte betyda något,utan det som i så fall skulle
vara skönt är att Muhlegg får sitt rätta straff !
Rent träningsmässigt då. Det går många rykten om att du är i bra form men i
samma stund får man höra rapporter om att det går tungt att träna. Vad är
sanningen?
- Har varit en hel del upp och ner under sommaren,men det är fortfarande en
bit kvar till gammal god form.
Du har ju ändrat upplägg. Från Fem dagars träning och två vilodagar till ett
annat system. Hur upplever du det?
- Tycker det är både givande och motiverande att bryta ett gammalt upplägg
och börja på något nytt.Man måste alltid våga förnya sig för att bli bättre.
Är det några andra ändringar i träningen. Vad gäller intensitet, andra
träningsredskap?
- Nej det är inte så stor skillnad.Utan det har blivit som vanligt en hel
del rullskidor och löpning.
Du var inte med i Ramsau. Vad var orsaken till det och kommer du att följa
med till Le Diablerets senare i höst?
- Har resonerat med tränarna och vi kom fram till att det bästa för
tillfället var att jag behövde all återhämtning jag kan få efter träning,och
där igenom stanna kvar på lågland en period till.
- Men lägret i Le Diablerets har jag planerat att åka till.
Tävlingsäsongen drar igång i november. Vad är din målsättning så här i
början av säsongen?
- Har som mål att vara i full form efter nyår. Så starten på säsongen får
jag ta lite som den kommer.
Och vad är målet med hela säsongen, siktar du på att vinna den totala
världscupen?
- Vill bara kunna åka riktigt fort igen!
Till sist... På din hemsida dementerar du att du har något förhållanden med
stavhopperskan Kirsten Belin. Varför det?
- Ha ha ha ,vet inte vart dom har fått det ifrån,men det blev en jä..la
massa rykten efter idrottsgalan.Så för att få slut på alla spekulationer och
allt skvaller så tyckte jag att det var bästa att dementera det hela !
Tack så mycket och lycka till!
- Tack själv!